Az M5-ös metró (más néven észak-déli regionális gyorsvasút) előkészítéséhez kapcsolódóan április 19-én, hétfőn a Kálvin téri geotechnikai fúrás után a második helyszínen is elkezdődtek a próbafúrások. Az ötödik metróvonal fontos szerepet tölthet majd be a jövőben Szentendre térsége és a főváros közötti közlekedésben.
Múlt hét szerdán indult el az új metróvonal előkészítéséhez szükséges talajvizsgálati fúrássorozat. A második helyszín a Bakáts tér és a Bakáts utca kereszteződésében található, pont az Assisi Szent Ferenc Plébánia templommal szemben.
Az M5-ös metró előkészítéséhez kapcsolódóan 93 helyszínen végeznek geotechnikai fúrásokat. A grandiózus beruházás első ütemében a ráckevei H6-os és a csepeli H7-es hévek teljes felújítását valósítják meg, sőt ebben a projektben meghosszabbítják őket a Kálvin térig. A metró alagútja változatos talajkörnyezetben fog megépülni, ennek következtében a tervezéséhez szükséges minél több információt begyűjteni a környezetről.
Ezt a folyamatot geotechnikai feltárásoknak nevezik, amely fúrásokkal és szondázásokkal lehetséges. A feltárások eredményei a mérnökök számára a tervezéshez szolgáltatnak nélkülözhetetlen információkat. A feltárásokat előre meghatározott helyeken készítik, az alagút teljes hossza mentén.
A héten Belső-Ferencvárosban újabb helyszínen végeznek fúrásokat, melyekről szintén beszámolunk majd.
(Fotók és szöveg: Virágostóth Krisztián)