Sokat nyerhet Szentendre és térsége az M5-ös metróvonallal, más néven észak-déli regionális gyorsvasúttal, amely könnyebbséget jelenthet azoknak is, akik alternatívát keresnek a napi ingázásban. Most a Lónyai utcai munkavégzésről számolunk be olvasóinknak.
Kiemelt kormányzati beruházás keretein belül még áprilisban kezdődtek meg a geotechnikai fúrások, az I. ütemben leginkább Belső-Ferencvárosban zajlanak a feltárások. A Bakáts térnél történt fúrásról és a Lónyai utca egy másik szakaszán történt fúrásról korábban már beszámoltunk. A munkálatok most szintén ugyanebben az utcában, a 9. szám előtti ingatlannál folytatódnak.
Az M5-ös metró előkészítéséhez kapcsolódóan 93 helyszínen végeznek ilyen jellegű tevékenységet. A projekt első ütemében a ráckevei H6-os és a csepeli H7-es HÉV-vonalak teljes felújítását valósítják meg, sőt ebben a fázisban meghosszabbítják őket a Kálvin térig. Ezzel gyakorlatilag több tízezer ember napi ingázását könnyítik meg.
A metró alagútja változatos talajkörnyezetben épülhet majd meg, emiatt a tervezéséhez minél több információt be kell gyűjteniük a szakembereknek. Ezt a folyamatot geotechnikai feltárásoknak nevezik, amelyet fúrásokkal és szondázásokkal lehet elvégezni.
A feltárások eredményei a mérnökök számára létfontosságú adatokkal szolgálnak: a feltárásokat előre meghatározott helyeken készítik, az alagút teljes hossza mentén. A következő napokban ismét Belső-Ferencvárosban folytatódnak a fúrási munkálatok, melyekről szintén beszámolunk majd.
Virágostóth Krisztián