EuroVelo kerékpáros útvonalak tervezésére indult közbeszerzési eljárás

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Négy budapesti EuroVelo kerékpáros nyomvonal tervezésére jelent meg ajánlati felhívás az európai uniós közbeszerzések oldalán, a fejlesztés célja a főváros területén már meglévő Duna menti EuroVelo-szakaszok fejlesztése, valamint a még hiányzó Duna-parti és a Budapest-Balaton útvonalak megvalósítása, csatlakozva a hálózat meglévő, illetve tervezett szakaszaihoz – tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-t.

A BKK közleménye szerint az EuroVelo 6 (Duna menti kerékpárút), valamint az EuroVelo 14 (Budapest-Balaton) projektek keretében négy szakasz tervezése és engedélyeztetése indulhat. Az előbbihez kapcsolódnak az észak-pesti, valamint az észak- és dél-budai szakaszok.

A BKK által tervezett észak-pesti kerékpáros útvonal az újpesti Bagária utcától a Megyeri csárdáig, valamint az ártéri erdőtől az Északi vasúti hídig tart, hossza 2,42 kilométer. Az új útvonal összeköttetést teremt a vasúti hídon, valamint a külső Váci úton már meglévő kerékpárutakkal. A kétirányú, legalább 3,5 méter szélességű kerékpáros útvonal nemcsak a IV. és a XIII. kerület kapcsolatát javíthatja, hanem jelentősen megkönnyítheti a Dunakeszi irányából kerékpárral ingázók mindennapjait – írta a BKK hozzátéve, hogy megszakítás nélküli kapcsolat jön létre a Dunakanyar és Budapest belvárosa között.

Az észak-budai tervezett új útvonal hossza – a békásmegyeri Barát-patak és a Lánchíd között – 13,3 kilométer. A projekt egyik kiemelt célja, hogy közvetlen, kényelmes és biztonságos útvonal létrehozásával még többen válasszák a kerékpárt munkába és iskolába járásra, vagy szabadidős céllal a belváros és Óbuda-Békásmegyer, valamint a környező települések között.

A tervezett útvonal közvetlenül kapcsolódik a tavaly átadott EuroVelo 6 Békásmegyer és Szentendre között megépített kerékpárúthoz – írta a BKK.

Közölték, a dél-budai útvonal tervezett szakaszával a Budafok és Albertfalva határán lévő Mezőkövesd utca, valamint a nagytétényi Campona utca között jöhet létre egy 10,4 kilométer hosszú biztonságos és egybefüggő kerékpáros útvonal a Duna mentén.

Az út a Mezőkövesd utcánál közvetlenül kapcsolódhat a Szerémi úti, már meglévő kerékpárúthoz. A fejlesztés jelentősen segítheti a nagytétényi és budafoki lakosokat, valamint a nem helyben lakó szabadidős kerékpározókat is, hiszen gyors és kényelmes kapcsolat jön létre a dél-budai városrészek és a belváros között – olvasható.

A BKK közleménye szerint az EuroVelo 14 projekt keretében 7,6 kilométer hosszú kerékpáros útvonalat terveznek a XI. és a XXII. kerület határán, a Honfoglalás út és a Hosszúréti-patak mentén.

A nyomvonalat úgy tervezik, hogy mindkét végén kapcsolódjon a már meglévő kerékpáros útvonalakhoz Albertfalván, Budafokon és Kamaraerdőnél, valamint a Budapest-Balaton kerékpáros útvonal – már kivitelezés alatt álló – Törökbálint és Kamaraerdő közötti szakaszához. A déli ágon, a Hosszúréti-patak felett új kerékpáros híd biztosítaná az átjutást.

A BKK rámutatott arra is, hogy a főváros közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Terv 2030 a közösségi, kerékpáros és gyalogos közlekedés előtérbe helyezését tűzi ki célul. A kerékpáros fejlesztési program része még, hogy az Európai Unió támogatásával a Versenyképes Operatív Program (VEKOP) keretében 2023 nyaráig az úthálózat kerékpárosbaráttá alakítása is megvalósuljon, összesen bruttó 8,39 milliárd forintból – írták.

Forrás: MTI / BKK

Megosztás.

A szerzőről

Hozzászólások lezárva.