Elkészült a legújabb Duna-parti kerékpárút

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Befejeződtek a munkálatok a Dunakeszit Budapesttel összekötő, 5,36 kilométeres kerékpárúton, amelynek egy része vízparti környezetben, magas fák alatt, a gyalogos sétánytól elválasztva vezet a páratlan panorámájú Duna-parton. Az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút-hálózat részeként megépült szakasznak nemcsak turisztikai szerepe lesz, sokaknak a munkába és iskolába járást is megkönnyíti majd.

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában tavaly tavasszal kezdődtek meg a munkálatok. Teljesen új kerékpárutat építettek 4,9 kilométeren, 440 méteren pedig kerékpározásra kijelölt utat alakítottak ki. A Penta Általános Építő Kft. kivitelezésében több mint 1200 m3 aszfaltot építettek be, 100 jelzőtáblát helyeztek ki.

A fővárosi agglomeráció legújabb kerékpárútja Budapesten a Vasrózsa utcai kerékpárúttól indul. A 2-es főút mellett halad Dunakeszi irányába a Pallagi utcai körforgalmú csomópontig, különálló, 3,3 méter széles pályával, amely így előzésre is lehetőséget ad.

A körforgalmon való átvezetés után azonos burkolatszélességgel a Folyam utcáig vezet az önálló kerékpárút. Így a nagyon forgalmas főút helyett külön kerékpárúton, biztonságosan és kényelmesen lehet biciklizni.

Az Újszőlő utcáig új nyomvonalú, vegyes használatú utat adtak át. Az Újszőlő utca és a Liget utcai kerékpárútnál található végpont között szintén új nyomvonalú kerékpárútszakaszt építettek ki.

Új kerékpáros pihenőhelyet alakítottak ki a vízparton a Katonadombnál, kényelmes lehetőséget biztosítva egy-egy rövid megállásra vagy étkezésre. Itt egy információs táblát is kihelyeztek, amely a környék nevezetességeit mutatja be.

Az elkészült szakasznak köszönhetően az ingázók, túrázók és sportolók is biztonságosan kerékpározhatnak a főváros és Dunakeszi között.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: „Az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút hazai szakaszának fejlesztése ütemezetten valósul meg Rajkától Budapesten át Százhalombattáig. A leggyorsabban előkészített szakaszok kivitelezése már be is fejeződött, a fővárosból Dunakeszi mellett tavaly ősz óta a túlparton, Szentendre felé is járható a felújított kerékpárút. Még idén nyáron megindul, és jövőre befejeződhet a dunaalmási és a Gönyű-Komárom szakaszok kivitelezése. 2022 nyaráig kerékpározásra alkalmas töltésburkolat épül a Csepel-szigeten, Ráckeve és Makád között, teljes hosszban megújul a kitáblázás a Budapest-Dunavecse szakaszon.”

Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos hozzátette: “A 3,3 méter széles új útszakasz része a franciaországi Nantes-ból kiinduló, a Fekete-erdőt érintő, a Duna mentén a Fekete-tengerig részben már megépült, 3600 kilométer hosszú Eurovelo 6 elnevezésű nemzetközi kerékpárút-hálózatnak. Az útvonal 450 kilométer hosszan szeli át Magyarországot, lehetővé téve a biciklis turizmus fellendítését is. Szerte Európában több százezer családnak nyújt már megélhetést az aktív turizmusnak ez a formája, és Magyarországon is fontos részévé válhat az idegenforgalomnak.”

Tuzson Bence, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: „Mindent megteszünk azért, hogy aki Dunakeszin vagy a környező településeken egészségesen és környezettudatosan szeretne élni, annak meglegyen rá a lehetősége. Az a célunk, hogy csökkentsük a közlekedés által a környezetre rótt terhet és egészségesebbé tegyük az itt élő emberek és családok mindennapjait a kerékpáros közlekedésen keresztül is.”

Dióssi Csaba, Dunakeszi polgármestere hangsúlyozta: „Amikor elindult az építkezés, még csak reményünk volt arra, hogy Dunakeszi is becsatlakozhat az országos kerékpáros vérkeringésbe. Ma már a gyakorlat mutatja, hogy megvalósult, hiszen nap mint nap több száz kerékpáros használja.”

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: „A NIF Zrt. kiemelt figyelmet fordít beruházásai során a környezet védelmére, a növényvilág megóvására. Erre jó példa, hogy az önkormányzattal együttműködésben olyan műszaki megoldást találtunk, amely az érintett környezet megőrzésével jár. A környezeti terhek csökkentése érdekében a kerékpárút nyomvonalát minimálisan módosítottuk, így elkerülhetővé vált a nagy mennyiségű fakivágás.  A kivágott fák másfélszeres pótlásán túl 800 darab cserjét is elültettek a szakaszon. Az Újszőlő utcánál pedig egy meder alatt szigetelt árkot alakítottak ki, amelyben az összegyűjtött csapadékvíz el tud párologni, ezzel megakadályozva, hogy az útról szennyeződések jussanak a talajba.” 

A fejlesztés nettó 750 millió forintból, az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós (VEKOP) forrásból valósult meg.

Fotók, forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Megosztás.

A szerzőről

Hozzászólások lezárva.