Hétköznap és hétvégén is többen bicikliznek az egyre színvonalasabb kerékpárutakon

Pinterest LinkedIn Tumblr +

A kerékpáros turizmus lendületes bővüléséhez – részben a járványhelyzetnek betudhatóan – tavaly felzárkózott a biciklis munkába járás is. 2020-ban a megelőző évinél negyedével-harmadával használták többen a hétköznapokon a nyári-őszi forgalomszámlálásban érintett mintegy száz kerékpárútszakaszt – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) vasárnap az MTI-vel.

Kiemelték: Pest megyére különösen jellemző, hogy a bicikliutak egyszerre szolgálják ki a kirándulókat és a munkába járókat, a központi régió hálózata a napokban bővült a Budapest-Dunakeszi összeköttetéssel.

Egy korábbi kutatás szerint a biciklizés népszerűsítésének leghatékonyabb eszköze az infrastruktúra állapotának, minőségének javítása lehet. A válaszadók közül a legtöbben e területen tapasztaltak érdemi előrelépést az elmúlt évtizedben. 2010 óta mintegy 1600 kilométer új kerékpárút épült Magyarországon. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásaiban idén további 95 kilométeren látnak neki a munkálatoknak – írták a közleményben.

Emlékeztettek: a Budapest és Dunakeszi közötti, több mint 5 kilométeres kerékpárút korszerűsítése tavaly tavasszal kezdődött meg, a nettó 750 millió forintos fejlesztést ezen a héten adták át. Az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút eddig hiányzó szakasza jórészt új nyomvonalon épült meg. A Loire tölcsértorkolatától a Duna-deltáig, az Atlanti-óceántól a Fekete-tengerig tartó útvonal 450 kilométer hosszan szeli át Magyarországot.

A hazai szakasz fejlesztése ütemezetten valósul meg Rajkától Budapesten át Százhalombattáig. A leggyorsabban előkészített részek kivitelezése már befejeződött, a fővárosból tavaly ősz óta Szentendre felé is járható a felújított kerékpárút. E szakasz korszerűsítésének is köszönhető, hogy 2019-hez képest mintegy nyolcvan százalékkal több kerékpár haladt át a budakalászi Duna sétányon.

Az EuroVelo 6 további magyarországi elemei közül még idén nyáron megindul, és jövőre befejeződhet a dunaalmási és a Gönyű-Komárom szakaszok kivitelezése. 2022 nyaráig kerékpározásra alkalmas töltésburkolat épül a Csepel-szigeten, Ráckeve és Makád között, teljes hosszban megújul a kitáblázás a Budapest-Dunavecse szakaszon. A fővárosi részek és négy vidéki szakasz esetében az előkészítés van folyamatban – ismertették.

Pest megyében másutt is élénk ütemben folynak a biciklisbarát beruházások: a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program 20 kerékpáros projektjére több mint ötmilliárd forint jutott. E keretösszegből például Alsónémedi, Budakeszi, Gödöllő, Leányfalu és Pilisborosjenő településeken válik kényelmesebbé és biztonságosabbá a kerekezés.

A központi régiót érintő kerékpáros nagyprojekt a Budapest-Balaton összeköttetés, amelynek idén minden szakaszán dolgoznak majd. A fővárostól Etyekig a biatorbágyi belterületet leszámítva 2021-ben elkészülnek a munkálatok. Már megkezdődött a budapesti szakasz előkészítése is a Kamaraerdőtől a Dunapartig – sorolták.

A közleményben idézték Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt, aki azt mondta: az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, az országos közútkezelő által elvégzett tavalyi forgalomszámlálás adatai szerint a magyarok leginkább vízparton szeretnek biciklizni. Az elmúlt években a legnagyobb, átlagosan 76 százalékot meghaladó mértékben a Balatonnál és a Tisza-tónál nőtt a kerekezők száma. A Balatonnál több éve tart a Bringakör teljes felújítása, a Tisza-tavi kerékpárutat bezáró szakaszt tavaly adták át.

Az államtitkár hangsúlyozta: az EuroVelo 6 folyamatos korszerűsítése a Duna mentén is újabb lendületet adhat a kerékpáros turizmusnak.

A kormány 2030-ig 15 ezer kilométerre bővíti a kiépített és kijelölt bicikliutak összes hosszát Magyarországon. A hazai kerékpáros hálózat kiépítése egyre többeknek teszi még vonzóbbá a kerekezést a hétköznapokban és a hétvégéken is – mondta a közlemény szerint Mosóczi László.

Forrás: MTI

Megosztás.

A szerzőről

Hozzászólások lezárva.