Önmagába horgonyzott függőhidat álmodott meg a Speciálterv Kisoroszi és Dunabogdány között – írja a Magyar Építők. A létesítmény ráadásul hazánk első kerékpáros Duna-hídja lehet.
Megkapta az építési engedélyt az a kerékpáros Duna-híd, mely Dunabogdány és Kisoroszi között épülne meg – derül ki a Magyar Építők legutóbbi cikkéből.
Felidézik, hogy a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. még tavaly májusban bízta meg a Speciálterv Építőmérnöki Kft.-t bízta meg a Duna-ág híd és kapcsolódó úthálózat teljes körű tervezési munkáival.
„A tervezés során a tanulmánytervek újragondolásával kellett optimális javaslatot adni a szentendrei Duna-ág hídjára és a szükséges környezetvédelmi egyeztetések, illetve eljárások lefolytatásával megszerezni az építési engedélyt, majd annak alapján a kiviteli terveket is elkészíteni” – írják.
A portálon olvasható, hogy a megvalósíthatóság érdekében több helyszínt is vizsgáltak, különböző egyeztetések után pedig a kisoroszi oldalon a Hajós utca nyomvonalán haladó, míg a dunabogdányi oldalon a vízmű területének felhasználásával kialakított hídfőbe csatlakozó nyomvonalat választották ki.
„Az út a nyugati oldalon a Duna-parton halad, látványos szakaszát képezve az – Atlanti-óceán francia partjait a Fekete-tenger romániai részével összekötő – EuroVelo 6 kerékpáros útnak. A csatlakozó útszakaszok tervezésénél a meglévő természeti értékek megőrzésére kiemelt figyelmet fordítottak” – részletezik.
Pál Gábor tervező a Magyar Építőknek elárulta, hogy az önmagába horgonyzott függőhíd különlegessége, hogy a főkábel a hídpályát alkotó főtartóba van bekötve. A híd látszólag azonos megjelenésű a klasszikus függőhíddal, azonban a kialakításnak számos előnye van. Például elkerülhető a lehorgonyzó tömb, mely a híd alépítményeinek mennyiségeit és így a költségeit is jelentősen csökkenti. Továbbá a kisebb alépítmény, kisebb környezeti zavarással jár.
További információk itt érhetők el.
(Forrás: Magyar Építők)
(Látványterv: Speciálterv Kft.)