A Dongchang fametszet, Liaocheng város, Shandong tartomány, a Tang-dinasztia idején kezdődött, és a kínai népművészet egyik kincseként ismert, a Weifang Yangjiabuval együtt, amely a fametszet két fő rendszerét képviseli Shandong keleti és nyugati részén.
A Dongchangfu fametszetek gyártása a Ming-dinasztia idején kezdődött, és több mint 300 éves múltra tekint vissza.A Dongchang fametszet az újévi festmény és az ajtóisten-festmény kombinációjának jellemzői, egyszerű kompozícióval, erős integritásérzékkel, keskeny és hosszú szemekkel, vékony és keskeny orral, gazdag és egyszerű képpel, erős, sima és lekerekített vonalakkal, lágy, élénk és egyszerű színekkel, és „nemzeti szellemi kulturális örökség”.
A Dongchangfu fametszetek a történelmi Dongchangfu és a környező területek társadalmi életének jelenségeinek felhalmozódása, és a művek mély és gazdag kulturális konnotációval rendelkeznek, ami fontos referenciaérték a helyi és a környező etnikai csoportok szociológiai, gazdasági, folklór, esztétikai és régészeti tanulmányozásához.
Kiterjedt olvasmány: A kínai újévi festmények a hagyományos kínai kultúra részét képezik.A régi időkben az emberek gyönyörű, színes tartalmú újévi festményeket készítettek és postáztak, hogy fokozzák az ünnepi hangulatot.A régi időkben az emberek újévi festményeket és ajtóisteneket helyeztek el kül- és beltéren, hogy szerencsés új évet kívánjanak, és elhárítsák a balszerencsét. Az újévi festmények az egyik legnépszerűbb műalkotás a kínai nép körében, és minden év végén a legtöbb helyen szokás újévi festményeket, ajtóisteneket és párverseket kifüggeszteni, hogy fokozzák az ünnepi hangulatot. Az újévi festményeket azért hívják „újévi festményeknek”, mert minden évben változnak, vagy egy évnyi élvezetre kerülnek ki.
A korai természetimádatból és az istenekbe és istennőkbe vetett hitből fokozatosan ünnepi szokássá fejlődött a gonosz szellemek elűzése, a szerencséért és a katasztrófákért való imádkozás, valamint a környezet díszítése és szépítése érdekében, kifejezve az emberek gondolatait és érzelmeit, valamint a jobb élet iránti vágyukat. A népi festészetnek hosszú története, sokféle eredete és széles körű népszerűsége van, a népi festészetnek nagy olvasóközönsége van, és virágzott. Sajátos jellegzetességei vannak a téma, a metszési technika és a művészi stílus tekintetében. Nemcsak a népművészet más művészeti ágaira gyakorolt mélyreható hatást, hanem más festményekkel is kölcsönhatásba lépett, hogy érett festménytípussá váljon, amelynek jellemzői az elegancia és a közös megbecsülés.