Tehervonat-baleset: egy vágányon megindult a közlekedés Nagymarosnál

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Január 2-án, kedden hajnalban egy vágányon villamosvontatással megindulhatott a közlekedés Nagymarosnál, így újra járnak a szobi zónázóvonatok, valamint a nemzetközi vonatok is, már nem kell pótlóbuszra szállni – közölte a MÁVINFORM.

Mint arról korábban beszámoltunk, még december 30-án egy baleset történt a nagymarosi vasútállomásnál, a történtek alapvetően „felborították” a Budapest-Vác-Szob vasútvonalon közlekedő szerelvények, illetve a nemzetközi járatok menetrendjét is.

A vasúttársaság részletes közleménye szerint december 30-án, szombat kora délután egy Nagymaros állomásra bejáró 23 vagonból álló tehervonat 9 tartálykocsija kisiklott, ebből 4 kocsi pedig felborult, illetve keresztbe fordult a vágányokon, egyes kocsik a tengelyükkel az ágyazatba fúródtak.

A kisiklott tisztítatlan tartálykocsik bár üresek voltak, de az előírásokat betartva a MÁV vegyi elhárító csapata és a Katasztrófavédelem szakemberei megvizsgálták azokat. Szivárgást nem észleltek, így nem jelentettek veszélyt a környezetre. Ennek megállapítását követően már aznap délután megkezdődhetett a helyszínelés és estétől pedig a műszaki mentés egy vasúti óriásdaru segítségével.

A vasúttársaság kommunikációs igazgatósága közölte: a kocsik daruzásának megkezdése előtt a felsővezetéket részben vissza kellett bontani, illetve félrehúzni, hogy a daru, és a megemelt kocsik ne akadjanak bele. A MÁV szakemberei szombat délutántól éjjel-nappal folyamatosan dolgoztak a kocsik visszaemelésén. Hétfő délutánra mindegyik kocsit sikerült beemelni és elszállítani, továbbá a nagymennyiségű leszakadt alkatrészt, tengelyeket, forgóvázakat is összegyűjtötték, elvitték. Ezt követően, hétfő estétől az egyik, kevésbé rongálódott vágányon elvégezték a szükséges vágányszabályozást, illetve visszaszerelték a felsővezetéket, hogy kedden hajnalban megindulhasson a vonatközlekedés.

A baleset következtében három vágány esetében jelentősen rongálódott a vasúti pálya, pl. sínek, jelzőberendezések, váltók, betonaljak sérültek. Az okozott károk pontos felmérése és a teljes helyreállítás tervezése, kivitelezése csak a kocsik visszaemelése, elszállítása után kezdődhetett meg. A pálya teljes helyreállítása a jelenlegi becslés alapján két hétig tarthat.

A MÁVINFORM aztán kedden hajnalban megírta, hogy a teljes helyreállításig a Budapest-Vác-Szob vonal északi, Vác és Szob közötti szakaszán közlekedő vonatok esetében 5-15 perces késések előfordulhatnak.

Kedd hajnaltól a következők szerint közlekednek a vonatok:

  • Az S70-es vonatok továbbra is menetrend szerint közlekednek a Nyugati pályaudvar és Vác között.

  • A szobi Z70-es és G70-es vonatok ismét a megszokott teljes útvonalukon közlekednek. Egy kivételével: a Szobról 8:26-kor induló G70-es vonat (2357) csak Verőcétől közlekedik, onnan 8:49-kor indul a Nyugati pályaudvarra.

  • – A Szobról 3:32-kor a Nyugati pályaudvarra induló S70-es vonat (2319) is már a teljes útvonalán közlekedik.

  • A nemzetközi vonatok a menetrendjük szerint, teljes útvonalukon közlekednek.

  • Vác és Szob között már nem kell átszállni pótlóbuszokra sem a szobi járatok, sem a nemzetközi vonatok esetében.

(Forrás és kép: MÁVINFORM)

Megosztás.

A szerzőről

Hozzászólások lezárva.