Szalmonellával szennyezett lisztet hívott vissza az Aldi

Pinterest LinkedIn Tumblr +

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) a magyar családok és fogyasztók védelme érdekében felvette a kapcsolatot az érintett áruházlánccal. Az áruházlánc kivonta a forgalomból a kifogásolt terméktételt, a hatóság pedig a továbbiakban is figyelemmel kíséri a vállalkozás által megtett intézkedéseket.

Az illetékes szlovén hatóság az EU tagállamokban működő élelmiszer- és takarmánybiztonsági rendszeren (RASFF) keresztül tájékoztatta a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóságot, hogy Szlovéniában, vállalati önellenőrzés során szalmonella jelenlétét mutatták ki a Happy Harvest márkájú hajdinaliszt termékben. A termékből hazánkba is érkezett az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. részére.

A kifogásolt termék adatai az alábbiak:

· A termék megnevezése: Hajdinaliszt

· Márka: Happy Harvest

· Tételszám: 241121759

· Minőség megőrzési idő: 2025.11.20.

· Gyártó: Mlinotest d.d. (Szlovénia)

· Magyar forgalmazó: Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.

A vállalkozás az NKFH-val együttműködve saját hatáskörben azonnal megtette a szükséges intézkedéseket, gondoskodott a kifogásolt tétel forgalomból kivonásáról és a fogyasztóktól történő visszahívásáról. A vállalkozás által megtett intézkedéseket, valamint a visszagyűjtött termékek további sorsát (megsemmisítését vagy elszállítását) az NKFH felügyeli.

A magyar fogyasztói szokásokat figyelembe véve, amennyiben az esetlegesen szennyezett alapanyag a felhasználás során kellő hőkezelést kap (sütés vagy főzés során), betartva a helyes konyhai higiéniát a termék élelmiszer biztonsági kockázatot nem jelent a fogyasztóra nézve.

Ennek ellenére azt javasolják, hogy amennyiben a termék még a birtokában van, azt ne használja fel és ne fogyassza el.

Forrás: NKFH

Megosztás.

A szerzőről

Hozzászólások lezárva.