Szellemi kulturális örökség Shen megyében, Shandong tartományban – Li Fengtao négy húrja a Donglu utcában, Shen megyében

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Li Fengtao Four Strings egyike a kínai operáknak, amely 1851-ben keletkezett (a Xianfeng-korszakban először Huagu Operának hívták, majd később négyhúrossá fejlődött), ami tovább növelte a repertoárt. Az ősöktől való évekig tartó öröklés után 1887-ben kezdett formát ölteni. A felszabadulás előtt és után még virágzóbb lett, és a mai napig nemzedékről nemzedékre száll. A négy vonós a fő négy, és van még erhu és fuvola. Akkoriban a társulatban nem volt sheng és banhu. Később, amikor a Hebei Bangzi Opera banhu mestere csatlakozott a Négyhúros társulathoz, fokozatosan bekerült a banhu elem, és megjelent a tömegek között a „Gou Gou Li” és a „Li Gou Gou”. 1978-ban Zhang Haidi édesanyja személyesen próbálta a „Családi portré” című darabot a Four Strings Troupe számára. Részt vettek a Shen Megyei Kulturális Központ versenyén, és elnyerték a második díjat.

Li Fengtao Négy húrja egy ritka kínai opera Fő énekstílusai a Daban, Erban, Sanban, Duozi, Luozi, Wawaban stb., különösen a Luoziban és a Wawaban, amelyek nagy referenciaértékek a kínai opera fejlődésének tanulmányozása szempontjából. A társulat négy húrja a fő vonós. A négyhúros hangszer négy húrral és két zsurlóval rendelkezik, amelyek középen el vannak választva, és húzáskor dupla hangok keletkeznek. Az énekstílus friss és kellemes, főleg Daben stílusban, de ötvözi az igazi és hamis hangokat is, a kíséret pedig kellemes a szemnek.

Az előadott darabok közé tartozik: „A nagy barbár”, „Wang Lin elválik a feleségétől”, „Ma Shilong kölcsönzi a menyasszonyát”, „Wang Dingbao kölcsönkéri”, „Családi portré”, „Találkozás a kútnál”, „Erlongshan”, „Qiaolou” stb fe”.

Az előadott darabok a következők: „A nagy barbár”, „Wang Lin elválik a feleségétől”, „Ma Shilong üdvözli a menyasszonyát”, „Wang Dingbao kölcsönzi a gyalogot”, „Családi portré”, „Jingtaihui”, „Erlongshan”, „Guilou” stb,Reprezentatív művei közé tartozik a „Lü Mengzheng megy a böjtre”, „Bao Gong esetei”, „Guilou” és „Wang Lin elválik a feleségétől”.

Li Fengtao – négy húros, gyönyörű énekhanggal, finom és lágy kiejtéssel, élénk és elegáns előadásmóddal és sok virágos tónussal, amely magas esztétikai és audiovizuális értékkel bír. Li Fengtao négy húrja egy évszázadon át örökölte az operaművészetet „wawa” és „duoziban” fontos referenciaértékkel bír a kínai opera fejlődéstörténetének tanulmányozásában, és fontos helyet foglal el a kínai operaművészet kincsesházában.

Megosztás.

A szerzőről

Hozzászólások lezárva.