Mától érvénybe lépett a késési biztosítás, amelynek köszönhetően az adott járat 20 percet elérő késése esetén a menetjegy árának fele visszajár az utasoknak. Mindegy, hogy vonattal vagy helyközi busszal utazott-e, vagy esetleg agglomerációs („kék”) VOLÁN-buszokkal vagy épp HÉV-vel, ugyanígy a késést kiváltó ok sem számít: a pénzvisszatérítés, illetve a bérleteseket vagy napijeggyel utazókat megillető százalékos kedvezmény akkor is jár, ha a 20 perc feletti késés nem a MÁV hibájából következett be – például baleset vagy külföldről „hozott” késés okozta.
A késési biztosítás érvényesítésének legkönnyebb és leggyorsabb módja az új MÁV+ applikáció. Ehhez viszont frissíteni kell a MÁV+ alkalmazást a legutóbbi, május 30-án közzé tett verzióra, ha ez még nem történt meg az alkalmazásbolton (Google Play, App Store) keresztül.
A digitális megoldásokat nem használó utasok is igénybe vehetik a késési biztosítást akkor is, ha például pénztárban és készpénzért vásárolták meg papíralapú jegyüket vagy bérletüket.
Az utasok a jegyvásárlás módjától (online, pénztári, automatás vagy vonat/busz fedélzeti) függően gyakorlati segítséget, útmutatást kapnak a visszatérítés folyamatáról a 10 vállalás weboldal késési biztosításról szóló részében.
Forrás: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság