Három nap alatt közel tízezer esetben térítette vissza a jegyár felét a MÁV

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Vasárnap óta működik a késési biztosítás! Nemcsak létezik, hanem valóban működik is: a rendszer első három napján ugyanis a MÁV-csoport 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét, méghozzá az esetek túlnyomó részében – az applikáción keresztül váltott jegyek esetében – teljesen automatikusan, vagyis anélkül, hogy az utasoknak bármit kellett volna tenniük a pénzvisszatérítés érdekében – közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a közösségi oldalán.

„Az első napokban felfedeztünk (és azóta már ki is javítottunk) egy apróbb informatikai hibát, amely miatt a késési biztosítások egy részét a jegypénztárakban nem lehetett azonnal érvényesíteni, így az érintett utasokat a központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatunkhoz kellett irányítanunk. Hasonlóan egyébként ahhoz a néhány utashoz, aki csatlakozás, illetve buszról vonatra vagy vonatról buszra történő átszállás során szenvedett el összességében 20 percet meghaladó késést.” – tette hozzá.

Az ilyen összetettebb esetekben szintén az ügyfélszolgálat segítségére lehet szükség – ezzel kapcsolatban azonban érdemes hangsúlyozni, hogy ehhez az utasnak nem kell elzarándokolnia sehova, nem kell a Keleti Utascentrumba személyesen átmennie! A késési biztosítással kapcsolatos ügyét mindenki kényelmesen intézheti a MÁVDirekt telefonos ügyfélszolgálatán.

A késések aránya egyébként az elmúlt néhány napban az éves átlaghoz hasonlóan a járatok mintegy 3 százalékát érintette, ami összesen 10 millió forintnyi pénzvisszatérítési kötelezettséget rótt a MÁV-csoportra.

„Fontos ugyanakkor hangsúlyozni, hogy a késési biztosítás bevezetésével nem a késések elfogadhatóvá tétele a célunk, hanem azok csökkentése, megszüntetése. A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények milliárdos nagyságrendje újabb, komoly ösztönzést jelent a közlekedési társaságnak, hogy minden rendelkezésére álló eszközzel javítsa a menetrendszerűséget, vagyis a busz- és vonatközlekedés pontosságát. Az idei évben minden intézkedésünk – a célzott pályakarbantartásoktól az IC-kocsik felújításán át egészen a 100 újabb mozdony beszerzéséig – pontosan ezt a célt a szolgálja.” – jegyezte meg a vezérigazgató.

Megosztás.

A szerzőről

Hozzászólások lezárva.