Több mint 150 ezer ügyfélnél már helyreállt az áramszolgáltatás a hétfő délutáni vihar után az E.ON Hungária Csoport működési területén. A vállalat a Dunántúl, Budapest és Pest vármegye áramhálózatát üzemelteti – ezeken a térségeken is jelentős károkat okozott a rendkívül erős hidegfront, amely helyenként 90–100 km/h-s széllökésekkel és nagy mennyiségű csapadékkal érkezett az országba.
A hibák száma rövid idő alatt gyorsan emelkedett, összesen 165 ezer ügyfélnél ment el hosszabb-rövidebb időre az áram. Az E.ON megerősített készenléttel várta a viharos időjárást, így a hibaelhárítás azonnal megkezdődött. Ennek eredményeként 130 ezer ügyfélnél már hétfő este visszaállt a szolgáltatás. Kedd reggel 8 órára az ellátatlan ügyfelek száma 10 ezerre csökkent, többségük Pest vármegyei településeken él.
Az E.ON szakemberei továbbra is megerősített készenlétben, folyamatos műszakokban dolgoznak azon, hogy a szolgáltatás mindenhol a lehető legrövidebb időn belül helyreálljon. A munkát több helyszínen nehezíti, hogy a hálózat egyes szakaszain vezetékre dőlt, olykor 18-20 méter magas fákat kell eltávolítani a biztonságos helyreállítás érdekében.
A műszaki egységek mellett hétfő délutántól megerősített létszámmal működik az E.ON ügyfélszolgálata is, hogy gyorsan tudja fogadni a bejelentéseket és tájékoztatni az érintett ügyfeleket. A telefonos ügyfélszolgálaton elősorban az egyéni bejelentéseket várják. A nagyobb kiterjedésű, több utcát vagy résztelepülést érintő üzemszüneteket az E.ON munkatársai központilag látják, ezek bejelentése nem szükséges.
Az E.ON Hungária Csoport ezúton is köszöni az érintett ügyfelek türelmét és megértését.