Helyreállította az áramszolgáltatást az E.ON

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Napokig tartó, megfeszített munka eredményeként minden érintett ügyfelénél helyreállította az áramszolgáltatást az E.ON Hungária Csoport. A hétfői, pusztító erejű vihar miatt a vállalat szolgáltatási területén 130 településen összesen 165 ezer ügyfélnél volt hosszabb, rövidebb ideig áramszünet. A vállalat a Dunántúl, Budapest és Pest vármegye áramhálózatát üzemelteti. Ezekben a térségeken Budapesten és Pest vármegyében okozta a legnagyobb károkat a rendkívül erős hidegfront, amely helyenként 90–100 km/h-s széllökésekkel és nagy mennyiségű csapadékkal érkezett az országba.

A hibák számának rövid idő alatti gyors emelkedésének ellenére, hétfő estére 130 ezer, kedd délutánra pedig már 150 ezer ügyfélnél visszaállították a szolgáltatást. Kedd reggeltől többségében a Pest vármegyei települések szolgáltatásának helyreállításával foglalkoztak. Az E.ON először a legtöbb ügyfelet érintő, legnagyobb hibák javítására koncentrált, így haladva a kisebb, kevesebb ügyfelet – esetenként egy-egy utcát, néhány házat vagy egyetlen ügyfelet – érintő meghibásodások felé.

Továbbra is lehetnek olyan ügyfelek, akiknél még nem állt helyre a szolgáltatás, de ezekben az esetekben már az ügyfelek közreműködésére is szükség van ahhoz, hogy az E.ON visszakapcsolja őket a hálózatra. Azokban az esetekben például, amikor az ingatlan belső elektromos hálózata sérült meg, akkor egy regisztrált villanyszerelő segítségével először azt kell helyreállítani a tulajdonosnak, az E.ON csak ezután tudja visszaállítani az áramszolgáltatást. Az érintett ügyfelek az E.ON ügyfélszolgálatán kaphatnak tájékoztatást a javítás menetéről.

A veszélyhelyzet kezelésében hétfő óta az E.ON több mint 800 szakértője és alvállalkozó partnere vett részt. A hibák javításán összesen 600 hálózati szakember, Budapesten és Pest megyében csaknem 300 szerelő dolgozott. A vihar hatalmas károkat okozott az áramhálózaton: jellemzően vezetékszakadások, oszlop kidőlések és törések, valamint fa kidőlések okoztak áramszünetet az ügyfeleknél. A vállalat munkatársai több mint 300 járművel vonultak ki a helyszínekre, ezek közt több mint 30 daruval és csaknem 80 kosaras autóval.

A helyreállítás során jelentős kihívást jelentett, hogy a viharos szél egyes helyen akár 18-20 méteres fákat döntött a vezeték egyes szakaszaira, volt, ahol háztetők vagy egy elszabadult trambulin sodródott a hálózatra.  Egyes területeken, például erdős térségekben a helyszín megközelítése is nehézkes volt. Sok helyszínen kábelezési és szerelési munkák mellett mintegy 100 új villanyoszlopot is telepíteni kellett, mindez komoly eszköz- és munkaerőigénnyel járt.

A hibabejelentések fogadása hétfő óta folyamatos volt az E.ON ügyfélszolgálatán. A megnövekedett ügyfélforgalom kezelésére több mint 200 ügyfélszolgálati ügyintéző állt rendelkezésre az elmúlt napokban. Voltak olyan napok, amikor a beérkező hívások száma a szokásos forgalom tizenkétszeresére nőtt.

Az E.ON Hungária Csoport külön is kiemeli: a rendkívüli körülmények és az összetett műszaki beavatkozások ellenére nem történt munkahelyi baleset, ami az előzetes felkészülésnek, a szigorú biztonsági protokolloknak és az elkötelezett szakembereknek köszönhető.

A helyreállítás során az E.ON iparági együttműködésben a többi áramszolgáltató munkáját is támogatta és részt vett a hibák kijavításában, ezzel segítve és gyorsítva az országos helyreállítási folyamatot is.

Az E.ON ezúton is köszöni minden érintett ügyfele türelmét és megértését, valamint minden munkatársának és partnerének az emberfeletti helytállást.

Megosztás.

A szerzőről

Hozzászólások lezárva.