Reklámok a Netflixen? Hogyan változtathatja ez meg a streamelési lehetőségeinket?

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Hamarosan a Netflix-fiókunkban: reklámok.

Negyedéves eredményjelentésében, amelyből fény derült az elmúlt évtized alatt először tapasztalható csökkenésre a globális előfizetőszámában, a Netflix közölte, hogy olyan csomagokat vizsgál, amelyek tartalmaznak hirdetéseket, így viszont alacsonyabb áron érhetők el – írja az USA Today.

A Netflix társalapítója és vezérigazgatója, Reed Hastings a befektetőkkel folytatott beszélgetés során kijelentette, hogy ellenzi „a reklámozás összetettségét”, és az előfizetés egyszerűségét részesíti előnyben.

„De bármennyire is rajongok érte, nagyobb híve vagyok a fogyasztói választásnak” – mondta Hastings. „És annak lehetővé tétele, hogy azok a fogyasztók, akik alacsonyabb árat szeretnének és (cserébe) reklámtoleránsak, megkapják, amit akarnak, nagyon is logikus.”

Bár Hastings elmondása alapján a hirdetésekkel támogatott csomag érkezéséig még egy-két év hátra van, ez egy olyan pillanat, amitől a Netflix-előfizetők retteghetnek. A Netflix egyik legnagyobb vonzereje ugyanis éppen abban rejlik, hogy kedvenc sorozatainkat vagy filmjeinket egyetlen reklámmegszakítás nélkül nézhetjük végig.

Azonban több fogyasztó úgy tűnik, komfortos azzal, hogy hirdetésekkel keveredik a streamingje, mindaddig, amíg az megfizethető. A Forrester decemberi felmérése szerint a streaming szolgáltatást használó amerikai online jelenlévő felnőttek 44%-a elviseli a hirdetéseket, ha ez azt jelenti, hogy kevesebbet kell fizetnie.

„Végső soron a fogyasztók a tartalmakat és az általuk kapott összértéket fogják követni, amikor kiválasztják, mely streaming szolgáltatások szerepeljenek a figyelőlistájukon” – állította Mike Proulx, a Forrester alelnöke és kutatási igazgatója.

Bonyolítja a helyzetet, hogy a Netflix emellett megpróbálja igen szigorúan kezelni azokat az előfizetőket is, akik megosztják jelszavaikat. A vállalat részéről azt nyilatkozták, hogy a jelenleg Chilében, Costa Ricán és Peruban tesztelt funkciók bővítését tervezik a következő év során, ezáltal lehetővé téve a felhasználóknak, hogy külön fizessenek azért, ha a fiókjukat a saját háztartásukon kívül is szeretnék megosztani.

Hogyan fog változni a Netflix-előfizetésünk?

A Netflix nem árult el részleteket arról, hogyan fognak kinézni a csomagok, amint elérhetővé válik egy hirdetésekkel támogatott alternatíva, illetőleg ez mennyibe kerülhet majd.

Más hasonló szolgáltatások viszont némi bepillantást engednek a leendő új Netflix-csomagok várható működésébe. A Hulu például régóta kínál reklámokkal támogatott és hirdetésmentes csomagokat.

A Hulunak van egy havi 6,99 dolláros csomagja hirdetésekkel és egy havi 12,99 dolláros hirdetésmentes opciója.

Az HBO Max hasonló csomagokat nyújt: havi 9,99-be dollárba kerül az előfizetés hirdetésekkel, illetve 14,99 dollárba az a változat, amelyik eltávolítja a hirdetéseket, de támogatja az olyan funkciókat, mint az offline letöltések. A társ streaming szolgáltatás, a Peacock ugyancsak biztosít mind reklámmentes, mind hirdetésekkel támogatott előfizetéseket.

A múlt hónapban a Disney bejelentette, hogy idén bevezetik a Disney+ hirdetésekkel támogatott verzióját, de az árakról egyelőre nem adtak tájékoztatást.

Jelenleg a Netflix háromféle csomagot kínál: egy alapcsomagot 9,99 dollárért, egy standard csomagot (ez a legnépszerűbb) 15,49 dollárért, valamint egy prémium csomagot 19,99 dollárért. [A Magyarországon érvényben lévő díjszabások ITT érhetők el – a szerk.] Michael Pachter, a Wedbush elemzője szerint a nagy kérdés a Netflix számára az, hogy mennyibe fog kerülni egy hirdetésekkel támogatott előfizetés.

„Nézzük meg a Hulut! 12,99 dollár, az árat (a hirdetéses opciónál) 6,99 dollárra csökkentették, így 6 dollárral lett alacsonyabb. Ha a Netflix azt mondja: »Ó, mi lecsökkentjük 9,49 dollárra!« Kétlem, hogy bárki is megtenné ezt” – vélekedett Pachter. „Merthogy mi értelme van? Még mindig többet fizetünk a Netflixért reklámokkal, mint a Disneynek azok nélkül, aminek egyáltalán nincs semmi értelme.”

Forrás: USA Today
Fordította: Répási Erna
Képek: Pexels

Megosztás.

A szerzőről

Hozzászólások lezárva.