A Disney elkerüli a Netflix sorsát, mivel náluk nő a streaming előfizetők száma

Pinterest LinkedIn Tumblr +

A Disney streamelési számai azt követően kerültek górcső alá szerdán, hogy a Netflix részvényei bezuhantak a múlt hónapban, miután a vállalat az elmúlt évtized első előfizetői veszteségéről számolt be – olvashatjuk a helyzetjelentést New Yorkból a CNN Business online hasábjain.

Mickey egér klubjának és annak befektetőinek szerencséjére a Disney+ viszont növekedett.

A streaming szolgáltatás jelenleg 137,7 millió előfizetővel rendelkezik, ami nagyjából 8 milliós nyereséget jelent a társaság második pénzügyi negyedévében. Ezek az eredmények felülmúlták a várakozásokat, és megnyugtatták a Wall Street idegeit a streaming piacot illetően, miután a Netflix a múlt hónapban annyira lemaradt a felhasználók számának növekedésében.

Az eredmények hatására a részvények egészen 4,5%-os emelkedést produkáltak a korai zárás utáni kereskedésben, de aztán a lendület megfordult, majd 3%-os esés következett be.

A Disney 19,2 milliárd dolláros bevételt ért el a negyedévben, ami 23%-kal magasabb, mint a tavalyi év azonos időszakában. A vállalat 470 millió dolláros nettó nyereségről számolt be a második negyedévben, ami 48%-kal alacsonyabb az egy évvel korábbinál.

Bob Chapek, a Disney vezérigazgatója a társaság befektetőknek írt szerdai levelében úgy nyilatkozott, hogy a Disney eredményei „ismét bebizonyították, hogy a saját magunk ligájában játszunk”.

„Ahogy előretekintünk a Disney második századára, biztos vagyok benne, hogy továbbra is átalakítjuk a szórakoztatást azáltal, hogy a különleges történetmesélést innovatív technológiával kombináljuk, hogy egy még nagyobb, összekapcsoltabb és varázslatosabb Disney-univerzumot hozzunk létre a családok és a rajongók számára szerte a világon” – tette hozzá.

Chapek „saját magunk ligájára” való utalása kissé csípősnek tűnik, tekintettel arra a rendkívül rossz évre, amit a Netflix eddig megélt 2022-ben.

A Netflix, amely jelenleg világszinten a vezető streaming szolgáltatónak tekinthető a maga 221 millió előfizetőjével, áprilisban arról számolt be, hogy 200 000 felhasználót veszített el 2022 első negyedévében, és további kétmillió felhasználó elvesztésére számít a második negyedévben. Az előfizetők elpártolása és a rossz irányítás afelé terelte a befektetőket, hogy megkérdőjelezzék a Netflix, sőt, a teljes streaming piac jövőjét. Részvényei értékének azóta mintegy felét elbukta.

A Disney+ vártnál jobb növekedése azt mutatja, hogy a Netflix problémái egyediek lehetnek a streaming szolgáltatásban, nem pedig a piac egészére kiterjedő jelenségről van szó – egyelőre legalábbis.

Mintha tovább akarná vinni ezt a gondolatmenetet, a Disney arról számolt be, hogy az összes streaming szolgáltatása – beleértve a Hulut és az ESPN+-t is – növekedett a második negyedévben. A cég szolgáltatásainak immár összesen 205,6 millió felhasználója van.

Chapek szerint ezek az összegek tovább növekedhetnek a Disney számára a korábban bejelentett hirdetésekkel támogatott csomagja miatt, amely az év végén debütál az Egyesült Államokban. (Kedden jelentették be, hogy a Netflix új, alacsonyabb árú hirdetésekkel támogatott csomagja is megjelenhet év végére. [A témában korábban megjelent cikkünk ITT olvasható – a szerk.])

Mindazonáltal egy sikeres streaming szolgáltatás kiépítése rengeteg pénzbe kerül a Disneynek.

A vállalat vesztesége a közvetlen fogyasztói részlegében 887 millió dollár volt a második negyedévben – több mint háromszorosa az egy évvel korábbinak. A Disney a Disney+ alacsonyabb eredményeit „a magasabb programozási, illetve gyártási, marketing és technológiai költségeknek” tudta be, „amelyeket részben ellensúlyozott az előfizetési bevételek növekedése”.

Másutt a Disney médiabirodalomban, a vállalat „Parkok, Élmények és Termékek” szegmense 6,6 milliárd dolláros bevételt ért el, ami több mint a kétszerese az egy évvel ezelőttinek, a Disney parkok, szállodák és tengerjáró hajók látogatottságának növekedése következtében, mivel a Covid-korlátozások enyhültek – közölte a cég.

„Hazai parkjaink és üdülőink a teljes folyó negyedévben nyitva voltak, míg a Disney Resort végig zárva volt az előző év azonos negyedévében, a Walt Disney World Resort pedig a Covid-19 korlátozások miatt csökkentett kapacitással működött tavaly ugyanebben az időszakban” – nyilatkozta a vállalat.

Forrás: CNN Business
Fordította: Répási Erna
Képek: The Verge, GameStar

 

Megosztás.

A szerzőről

Hozzászólások lezárva.